Odkrywanie wartości dzielenia się

W świetlicy szkolnej odbyły się zajęcia, podczas których dzieci miały okazję obejrzeć bajkę terapeutyczną zaprezentowaną w teatrzyku kamishibai pt. „O zajączku, który nie chciał się dzielić”. Przedstawiona historia poruszała temat dzielenia się z innymi oraz konsekwencji wynikających z samolubnych postaw.
Po zakończeniu przedstawienia dzieci wypowiadały się na temat wartości płynącychz dzielenia się oraz tego, do czego może prowadzić nadmierny egoizm. Uczniowie chętnie dzielili się swoimi spostrzeżeniami, podając przykłady zarówno z bajki, jak i z własnego życia. Dzięki temu mogli lepiej zrozumieć, że wspólne dzielenie się nie tylko sprawia radość innym, ale także buduje przyjaźnie i wzmacnia relacje międzyludzkie.
Kolejnym etapem zajęć było zadanie praktyczne – dzieci musiały pomóc zajączkowi odnaleźć drogę do myszek, rozwiązując labirynty. Każdy uczestnik starał się jak najlepiej wyznaczyć właściwą trasę, co dodatkowo wzmocniło współpracę i wzajemne wsparcie. Na zakończenie uczniowie mieli okazję wykazać się kreatywnością, budując z klocków Korbo postać zajączka. Wspólne konstruowanie było świetnym podsumowaniem tematu dzielenia się – dzieci uczyły się, że dzięki wspólnemu wysiłkowi można osiągnąć wspaniałe efekty.
Zajęcia te dostarczyły dzieciom radości i zabawy oraz pomogły im lepiej zrozumieć znaczenie empatii i współdziałania. Dzięki bajce i praktycznym zadaniom najmłodsi przekonali się, że dzielenie się to nie tylko obowiązek, ale przede wszystkim piękny gest, który sprawia, że świat staje się lepszym miejscem.

Lidia Bujnowska

 

Opublikowano w ,,Laboratoria przyszłości", Świetlica, Szkoła Podstawowa.