Czym był pochówek antywampiryczny? Jaką rolę odgrywał Weles czy Perun? O pochodzeniu śmigusa-dyngusa, znaczeniu nocy Kupały oraz Dziadów, o tym i o wielu innych ciekawych rzeczach dowiedzieli się uczniowie klasy IV podczas wycieczki do Rezerwatu Genius Loci, które odwiedzili w dniu 9 kwietnia. Z kolei klasa V, która odwiedziła Muzeum 16 kwietnia, posłuchała o założeniu grodu na Ostrowie Tumskim i początkach państwa Mieszka I. Wysłuchali ciekawej historii na temat życia codziennego mieszkańców grodu, mogli dotknąć dawnych przedmiotów np. noża, grotu czy kabłączka skroniowego. Dodatkowo wcielili się w rolę budowniczych grodu i pracując w grupach zbudowali z drewnianych elementów gród na Ostrowie Tumskim. Na obu wycieczkach uczniowie zobaczyli relikty wałów sprzed tysiąca lat, poznali sposób funkcjonowania systemu fortyfikacyjnego. Podczas spaceru po Ostrowie odwiedzili Bazylikę Archikatedralną Apostołów św. Piotra i Pawła i kościół pw. Najświętszej Maryi Panny, gdzie dawniej stało palatium Mieszka I i Dobrawy. Wycieczka była atrakcyjna dla uczniów, którzy wykazali się aktywnością podczas zajęć muzealnych i z zainteresowaniem wsłuchiwali się w opowieści kustoszy. Dało się zauważyć, że podopieczni czuli obecność ducha opiekuńczego tego miejsca, czyli Genius Loci.
Iwona Ludwiczak, Olga Kaczmarek