W grudniu w naszej placówce kontynuowany był projekt Akademia Kompetencji Kluczowych. Tym razem rozwijaliśmy kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii.
Na lekcjach historii uczniowie klas IV i VI rozwijali kompetencje matematyczne poprzez:
– odszyfrowywanie tematu lekcji, wykorzystując szyfr Polibiusza (kl. IV) i szyfr ułamkowy (kl. VI),
– ćwiczenia z chronologii – obliczanie upływu czasu między wydarzeniami, porządkowanie wydarzeń w kolejności chronologicznej, umieszczanie dat na osi czasu.
Klasa VIII na lekcjach historii i wiedzy o społeczeństwie pracowała z materiałem statystycznym. Omawiając skutki II wojny światowej uczniowie analizowali zestawienia statystyczne dotyczące ofiar wojny czy pomocy finansowej w ramach planu Marshalla, a następnie na ich podstawie wykonywali różnego rodzaju zadania. Na zajęciach wiedzy o społeczeństwie uczniowie realizowali temat dotyczący budżetu gminy. Najpierw analizowali wykres dochodów i wydatków przykładowej gminy, a następnie w grupach tworzyli tabele zawierające budżet gminy, w której mieszkają. Realizując to zadanie rozwijali również kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji.
Olga Kaczmarek
6-latki z oddziałów przedszkolnych Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Bytyniu w grudniu rozwijały kompetencje matematyczne. Poznały znaki nierówności, a także zagrały w grę zespołowa „W poszukiwaniu Pompika” z wykorzystaniem miary krawieckiej.
Katarzyna Wróblewska
Uczniowie kl. 2 korzystali z laptopów, smartfonów i tabletów podczas zdalnego nauczania. Do nauki wykorzystywali e- podręczniki oraz internet (do poszukiwania informacji, przesyłania zadań, wstawiania zdjęć do Classroom-u, oglądania filmów na Youtube, rozwiązywania zadań online, kodowania online).
Violetta Pietrzak-Sikorska
Uczniowie ZSP Bytyń na zajęciach wychowania fizycznego ćwiczyli myślenie matematyczne. Dokonywali pomiarów sprawności fizycznej (BMI, próba Ruffiera, pomiar tętna) oraz liczyli punkty w grach drużynowych. Uczniowie monitorowali zmiany rozwojowe, opracowywali procedury treningu zdrowotnego do własnych możliwości. Ponadto samodzielnie organizowali formy aktywności zdrowotnej, rekreacyjnej, sportowej.
Daria Kaźmierczak
W grudniu podczas zajęć języka angielskiego w klasie 2, uczniowie poznawali nazwy zwierząt domowych i egzotycznych, a następnie wykonywali o nich plakaty.
Anna Skrodzka
Ostatnie dni nauki w roku 2020 u grup przedszkolnych oraz w klasie 1 upłynęły pod znakiem kodowania. Zadania przedszkolaków związane z tematem Bożego Narodzenia podjęte były na macie do kodowania w powiązaniu z pojęciami matematycznymi dotyczącymi wielkości i symetrii. Natomiast zadaniem uczniów klasy 1 było wyszukanie zakodowanych liter i wykonanie dyktanda graficznego. Świąteczne kodowanie było kontynuacją innowacji pedagogicznej „Raz, dwa, trzy kodujesz z nami TY”.
Grupy przedszkolne w grudniu kontynuowały również projekt edukacyjny ,,Festiwal eksperymentów”, którego celem jest m.in. wzbudzanie zainteresowania zjawiskami zachodzącymi w świecie przyrody i nie tylko czy pogłębianie wiedzy dzieci o zjawiskach fizycznych.
Karolina Majewska
Marta Szwargot
Katarzyna Wróblewska
Danuta Łuczak
Uczniowie klasy 3 rozwijali kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych. Z ogromnym zainteresowaniem uczestniczyli w lekcjach, podczas których mieli okazję przeprowadzać doświadczenia. Główną bohaterką zajęć była woda. Uczniowie poprzez działanie poszukiwali odpowiedzi na pytania:
– jakie cechy ma woda?
– gdzie znajduje się woda?
– czy owoce, warzywa zawierają wodę?
– czy płatki i liście zawierają wodę?
– czy powietrze i ziemia zawiera wodę?
Na koniec samodzielnie formułowali i zapisywali wnioski z przeprowadzonych doświadczeń.
Lidia Bujnowska
- smart
W grudniu w ramach kształtowania kompetencji w zakresie technologii i inżynierii uczniowie kl. 7 i 8 rozwiązywali zimowe i świąteczne zagadki chemiczne skanując kody QR.
Monika Borkowska
Szkolny koordynator projektu
Olga Kaczmarek