Wielkanocne kodowanie w kl. 2

„Pisanki, kraszanki, jajka malowane” to temat kolejnych zajęć z elementami kodowania, które klasa 2 zrealizowała w ramach ogólnopolskiego programu „Uczymy dzieci programować- kodowanie na dywanie”.
W trakcie zajęć rozmawialiśmy o świątecznych zwyczajach, różnicach między pisanką i kraszanką, uczniowie ułożyli wzór na podstawie kodu binarnego, odszyfrowali hasło, a także stworzyli program, dzięki któremu koszyczek wielkanocny zapełnił się pisankami.
W związku z nauką online, każdy uczeń wykonywał zadania samodzielnie przed ekranem monitora. Jak się okazało, wszyscy byli bardzo zmotywowani i mocno skoncentrowani, ponieważ wspaniale sobie poradzili, rozwiązali zadania bezbłędnie, rzec by można koncertowo.  Oby ta pozytywna energia pozostała z nami po świętach 🙂

Violetta Pietrzak-Sikorska

Opublikowano w Szkoła Podstawowa.